woensdag 30 april 2014

Kokos panna cotta

De boom achter ons huis staat vol in bloesem.
Zo mooi! 


Bij de lente past dit kokos panna cotta toetje met rabarber perfect.
Gemaakt met kokosmelk,
lekker romig van smaak, maar zonder room.
Maar als je wilt kun je de helft van de kokosmelk
natuurlijk vervangen door slagroom.

Het is een eenvoudig recept.
Je hebt nodig:
400 ml kokosmelk
3 eetlepels suiker
3 blaadjes gelatine
vanillestokje
25 g kokos

rabarber
suiker


Snijd het vanillestokje open en schraap het merg eruit.
Ik gebruik zelf maar heel weinig, zodat de vanillesmaak subtiel blijft.
Doe de kokosmelk en de vanille met de suiker in een pannetje.
Op laag vuur 10 minuten laten trekken.
Week ondertussen de gelatine in een schaaltje koud water.
Los vervolgens de uitgeknepen blaadjes op in het warme mengsel.
Giet over in vormpjes en zet minimaal 4 uur in de koelkast.


Je kunt er allerlei soorten fruit bij serveren.
Ik koos voor rabarber.
Breng hiervoor de rabarber en suiker in een pannetje aan de kook.
Doe er naar eigen smaak suiker bij of zoek een geschikt recept bij je hoeveelheid rabarber.


Een aantal stukjes rabarber voor de garnering kookte ik iets korter,
zodat je de vorm van de rabarber nog mooi terugziet.
De rest kookte ik tot moes.
Lekker om tenslotte wat losse kokos over de panna cotta te strooien.

Foto's House N°18

Ik wens je een fijn weekend!


*
A spring dessert: coconut panna cotta 
with rhubarb.
*




Geen opmerkingen:

Een reactie posten